Tapahtumakalenteri
Ma | Ti | Ke | To | Pe | La | Su |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Vaaliehdokkaan itsensä kehuminen
Vaaliehdokkaan itsensä kehuminen
Kaikessa markkinoinnissa ja niin myös ehdokkaan markkinoinnissa on suuri kiusaus langeta helmasyntiin eli itsensä kuvaamiseen ja kehumiseen. Eihän se aina ole uskottavaa. Ehdokkaan pitää osata kertoa uskottavasti kuinka hän ratkaisee äänestäjän tarpeet ja ongelmat. Äänestäjän tarpeisiin ei kuulu ehdokkaan ongelman ratkaiseminen.
Kohderyhmän äänestäjä haluaa nähdä, että ehdokas tuntee hänen tarpeitaan. Se lisää luottamusta. Se ei riitä, sillä ehdokkaan on osoitettava, että hän haluaa ja kykenee ratkaisemaan äänestäjän kannalta tärkeitä ongelmia. Sanoma on vakuuttavampaa, jos ehdokkaalla on näyttöä vastaavasta toiminnasta.
Itsensä kehumisen asemesta on uskottavampaa antaa muiden kehua ehdokasta. Kampanjaryhmään kannattaa kutsua myös kohderyhmien tunnettuja henkilöitä. Ehdokkaan sivustolle voidaan sijoittaa kohderyhmissä tunnettujen henkilöiden suosituksia ja kannattajalistoja. Hakukoneitakin voidaan hyödyntää ulkopuolisen suositusvaikutuksen vahvistamiseksi.
| ||