Tapahtumakalenteri
Ma | Ti | Ke | To | Pe | La | Su |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Peesaako poliitikko mediataloja Facebookissa?
Peesaako poliitikko mediataloja Facebookissa?
Olen huomannut, että Facebookissa jotkut aktiivit tarttuvat päivittäin useisiin sanomalehtien tai TV-kanavien uutisvirrasta löytämiinsä syötteisiin.
Helppoa herätettä
Syötteet ovat helppoa herätettä, jos itsellä ei ole omaa sanottavaa, mutta kuitenkin sanomisen tarve. Syötteistä saa Facebookiin oman viestin lisäämällä uutislinkin eteen johdantolauseen kuten "Mitä mieltä olette tästä?".
Näin voi osoittaa aktiivisuutta, että on luettu uutisluetteloa ja ollaan ajan hermolla. Facebookissa viestejä lukevat poliitikon kaverit, joista osa on lukenut samat uutiset alkuperäisestä lähteestä ja mahdollisesti käynnistänyt samasta asiasta vastaavan ketjun.
Mediatalot kalastelevat
Mediatalot tarjoavat uutissyotteitä täkyinä. Tehokkaita ovat hs.fi, iltalehti.fi, iltasanomat.fi, yle.fi ja mtv3.fi. Poliitikko odottaa tietysti, että hänen viestilleen tulee tykkääjiä ja kommentteja. Käytännössä monet lukijat osoittavat linkkiä ja joutuvat näin mediatalon sivustolle. Siellä he sitten lukevat kohdetta ja viettävät aikaa muiden uutisten ja mainosten parissa. Sehän on mediatalon varsinaisena tavoitteenakin.
Vaihtoehtona omat ajatukset ja omalla kotisivulla
Kyllähän uutissyötteistä saa hyviä ideoita. Arvokkaampaa huomiota poliitikko saa, kirjoittamalla uutisen aiheesta omia ajatuksiaan omalle kotisivulleen. Voihan siellä lähteenä mainita alkuperäisen syötteen. Näin syntyneellää tuotoksella voi sitten markkinoida itseään ja kotisivuaan laittamalla linkin kotisivustolta Facebookiin ja muihinkin kanaviin. Keskustelua syntyy yhtä hyvin, jos ajatus sytyttää. Ja samalla ihmiset joutuvat kotisivullesi ja lukevat muutakin.
| ||